Organisatoriske ændringer i Bloomingville

Bloomingville styrker organisationen gennem ansættelse af Jan Jakobsen som CEO

Den danske boliginteriørvirksomhed Bloomingville A/S ansætter med tiltrædelse den 1. August 2016 Jan Jakobsen som CEO. Simon Stampe bliver bestyrelsesformand for Bloomingville A/S og skal fremover arbejde med udvikling af Regent Holding koncernen, som i øjeblikket omfatter fem interiørselskaber i USA, Europa og Asien. Samtidig etablerer Bloomingville et designstudio på Vimmelskaftet i København.

Bloomingville A/S og Regent Holding koncernen er inde i en meget positiv udvikling. I efter-året 2015 blev en amerikanske kapitalfond majoritetsaktionær af den samlede Regent Holding koncern. Den overordnede ambition for Regent Holding koncernen er, at skabe en global interiør virksomhed med salgsdistribution i USA, Europa og Asien – samt have en stærk indkøbs- og logistik infrastruktur. Koncernen har i dag mere end 30.000 forhandlere og 100 detailbutikker i Asien.

”Jeg er meget glad for at kunne offentliggøre, at vi har ansat Jan Jakobsen som CEO for Bloomingville A/S med tiltrædelse den 1. august. Jan er en meget kompetent og behage-lig person, som de seneste 11 år har været CEO for A-Tex. Jan har i denne periode udviklet selskabet meget flot. Dette har resulteret i lønsom vækst og desuden ført til to virksomhedstransaktioner bl.a. til den danske kapitalfond Polaris. Jeg glæder mig rigtigt meget til samarbejdet med Jan”, udtaler Simon Stampe.

”Jeg har stor respekt for de resultater og den platform, som er skabt i Bloomingville, og jeg glæder mig til at være med til at føre virksomheden ind i fremtiden. Jeg kunne ikke sige nej til den fantastiske spændende udfordring, det bliver at fortsætte konsolideringen af Bloomingville ind i den globale Regent Holding familie og dermed være med til at skabe en dominerende global spiller på boliginteriør markedet”, udtaler Jan Jakobsen.

Efter sommerferien bliver Simon Stampe bestyrelsesformand for de to europæiske selskaber samt medlem af Regent Holding koncern-bestyrelsen i USA. Strategiudvikling, opkøb i Europa, integration af selskaber i koncernen, lancering af amerikanske brands i Europa og retail i Kina bliver nogle af de primære opgaver, som Simon Stampe skal arbejde med fremover.

Bloomingville A/S etablerer den 1. august 2016 et design studio på Vimmelskaftet i Køben-havn. ”København er en fantastisk inspirerende by og et design mekka. Vi ønsker at kunne tiltrække de bedste danske og internationale designere til vores virksomhed”, udtaler Betina Stampe, som er grundlægger af virksomheden.

For yderligere information, kontakt venligst:
Bloomingville A/S
Simon Stampe CEO